2015. december 19., szombat

A mi mézeskalácsunk

  Amikor a nagymamám meghalt, az unokahúgommal sütöttünk mézeskalácsot. Mivel a mama receptje nem volt meg, kinéztünk egyet a szakácskönyvből. A könyv azt írta, zacskóba kell tenni, és kb. két hét alatt a süti megpuhul. Ezért két héttel az ünnep előtt megsütöttük. Mai napig nem tudom, mit nem csináltunk jól, de arra emlékszem, január végén dobtam ki a kőkemény mézest. Esze ágában sem volt megpuhulni. 
   Aztán egy volt kolléganőmtől kaptam egy receptet, amit már vagy 15 éve minden karácsonyra megsütünk. És még sosem csalódtunk benne. Most leírom, hátha valaki hasznát veszi :)

Hozzávalók:

25 dkg méz
5 kávéskanál mézes fűszerkeverék
30 dkg margarin
1 kg liszt
3 kávéskanál szódabikarbóna
3 tojás
30 dkg porcukor

A mézet összefőzöm a mézes fűszerkeverékkel.
Beleolvasztom a vajat, majd ezt a masszát hagyom kihűlni.

A 3 tojásfehérjét felverem, belekeverem a porcukrot.
A kihűlt mézes masszához keverem.

A lisztbe belekeverem a szódabikarbónát, ezt is a mézes habhoz keverem, és még a 3 tojássárgáját is.
Összegyúrom a tésztát.

Egy tányérra teszem, és egy éjszakát a hűtőben pihen, folpack-kal letakarva.

Másnap előveszem a hűtőből, mindig vágok egy darabkát a tésztából, kb. 3 mm-re nyújtom, és különböző formákat szaggatok belőle. A kéz melegétől megpuhul, formálható lesz. 
A tepsibe sütőpapírt teszek.
Előmelegített sütőben sütöm, rövid ideig. Ha van egy kis színe, már jó!

Puha frissen is!

Tavaly a Lánykám díszítette ki a sütiket (porcukor és tojásfehérje keverékével)











10 megjegyzés:

  1. Még sosem sütöttem. Már nem lesz időm karácsonyig elkészíteni, de azért leírom a receptet. Majd egyszer sort kerítek rá.
    Szeretem a kipróbált recepteket, azok hitelesek :) Köszi, hogy leírtad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, amikor időd engedi :)

      Törlés
    2. :)...és azt nem is írtam, hogy milyen gyönyörűen vannak díszítve. Nagyon ügyes kezű a Lánykád, vajon kire ütött? :)

      Törlés
    3. :)) az apjára... :) na jó, kettőnk kézügyessége leginkább neki jutott, sőt, túltesz rajtunk :)

      Törlés
  2. ez csodaszép, így ránézésre is :) biztos az íze is finom. A dekorálással meg sem próbálkozom... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi nagyon! Orsi, amikor én díszítettem régebben, abból semmi szép nem alakult ki :) ezért aztán azzal a porcukros tojással jól lekentem az egészet, és szórtam rá színes cukordarát /vagy egérkakát, ahogy mi nevezzük... bocsi :))))) /

      Törlés
    2. Tulajdonképpen ez a legegyszerűbb, ezt elrontani sem tudja az ember...mondjuk én még azt is...:)))

      az az, az a neve, jól írod :)))

      Törlés
    3. Na, azt azért nem rontanád el Te sem :))))

      Törlés
    4. A Te recepted szerint sütöttem az idén mézeskalácsot - nem szokott vele gondom lenni, mindig variálok, de most valamiért, érzelmileg döntöttem a Tiéd mellett. Másrészt annyira csábító volt a látvány!:) A fiaim díszítették, szóval majdnem ennyire szép:), de az íze tényleg tökéletes.
      :) és :) (mert nem tudok szívet rajzolni....)

      Törlés
    5. Örülök! :)
      Biztosan szépek lettek! :)

      Törlés