2015. október 27., kedd

Ősz

  A szüleimnél voltam néhány napig, mert ablakcsere volt náluk, és segítettem a takarításban, rendrakásban.
  Nagyon szép idő volt, sokat tudtunk kinn is lenni, jutott idő egy kis őszi napozásra, jó sok beszélgetésre. 

Apuval egyik délután elmentünk szilvát bilingérezni... a szilvát már leszedték, de itt-ott maradt még a fán, azt lehetett leszedni, illetve leverni egy erre a célra való bilingérező bottal.

A szilvafákat épp kivágják, mert idén 20 (húsz!!) forintért vették át a gyümölcsöt tőlük. Helyette majd sárgabarackfák lesznek.

A szilva, amit itt-ott találtunk, mézédes volt. Egy fél szatyornyit sikerült összebilingéreznünk :)


A kilátás gyönyörű volt a hegyről, még Badacsony is látszott.









A kertben is csináltam néhány fotót, a cseresznye és a meggyfa levelei szépen színesednek:









Színesedik a szőlő levele is.


Az utolsó fürt (hm... ez is nagyon finom édes volt)






Vasárnap reggel jó kis köd volt.



















Feltöltődős négy nap volt, nem is volt kedvem hazajönni...


12 megjegyzés:

  1. Nahát! most is tanultam valamit: bilingérezni :)) soha nem hallottam még.

    Ez olyan szomorú, mikor gyümölcsfákat kell kivágni :( jó pár éve Szabolcsban volt egy óriási almafa kivágási hullám, iszonyat sokat kivágtak, pontosan azért, amiért Ti is: fillérekért vették az almát...

    Ugye milyen jó otthon pár nap is? nagyon jó terápia :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó bizony Orsi, épp Te jutottál eszembe, ennél jobb terápia nem is kell :)

      Törlés
  2. El is hiszem, hogy nem volt kedved hazamenni.
    Én sem hallottam még a bilingérezni kifejezést, de tetszik :)
    20 Ft-ért??? Mi meg 300-ért vettük a piacon. Disznóság....és elkeserítő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van ez minden gyümölccsel. Amikor ott 70 forintért veszik át az őszibarackot, azt sem annyiért adják aztán a piacon...

      Törlés
  3. Komolyan mondom nem értem... hozatjuk az almát (meg egyebet) a tengerentúlról mikor itt Európában is megterem. Ízletes, nem drága, a szállítás is olcsó.
    Pár hónapja volt itt az egyik német adón pontosan a magyar édes piros paradicsompaprikáról egy műsor. Mennyi vitamin van benne, pár száz km-re (Magyaro-on) terem és nem importáljuk. Szerintem itt nem is ismerik a németek. Pedig milyen finom, hogy szeretem! A műsorban azt mondták, hogy már nem is igen termesztik, mert nincs rá kereslet... Nem értem. :-(

    Bilingérezni... ezt én sem ismertem. :-) Böngészni, pl. a kukoricát, ismerem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem értem Kavics, miért nincs erre valami összefogás.

      Törlés
  4. Ó,pedig úgy szeretem a szilvalekvárt,én biztosan jobb árat fizetnék érte!
    "szilvát bilingérezni"---meséből való kifejezés.:)

    Nálam a lányom volt itthon a hétvégén 2 napig:olyan jóóóó volt! Kertben rendezkedtünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, Mamka, olyan mesebeli valóban! :)
      Akkor Nektek is nagyon jó hétvégétek volt, örülök! :)

      Törlés
  5. Errefelé: böngészés (inkább kukoricánál) mezgerelés (szőlő szüret után) :)
    Séta közben a hegyen szoktam találni mézédes szilvát, és szőlőt. Pénteken két szem fügét ettem :) de már érik a naspolya is. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, naspolya! Nekem az a gyerekkorom íze, a nagyszüleim kertjében volt egy naspolyafa. Sajnos már nagyon ritkán jutok naspolyához, de olyankor nosztalgiázom :)))

      Törlés
  6. Hű, innen tényleg nehéz visszaindulni bárhová is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főleg a nagy büdös városba... :))

      Törlés