2015. július 4., szombat

Gárdonypuszta

Itt született Apukám.

Somogy megyében, Hácsról vezet az út Gárdonypusztára, az erdőn keresztül.

A képek sajnos nem túl jók, de talán visszaadnak valamennyit a meseszép tájból.


Ez a kereszt 1912 óta áll itt:





A halastó:











Ez a fa azóta áll itt, amióta a puszta létezik:



Van még egy ilyen idős fa, az egy akácfa, de arról sajnos nem készítettem most képet. a neten találtam egy őszi fotót róla:


(Kép forrása: http://hacstortenete.hupont.hu/192/gardony-gardonyhegy)
























Visszafelé jövet megnéztük a régi temetőt, ami elbújik az erdőben:












Ezek a síremlékek az 1800-as évekből vannak:



Gyönyörű búzamező mellett sétáltunk:





Ez pedig - ahogy Aputól megtudtam -, csalamádé. Összedarabolják, és a jószágot etetik vele: 


12 megjegyzés:

  1. De szép ez a hely! A béke szigete.

    Csak görgetem le-föl a képeket és igen, el tudnám képzelni magam most ott nagyonis :)...de csak árnyékban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg az Katici! :)
      Mi kedden voltunk ott, akkor még kellemes idő volt!
      A víz mellett most is biztos jó lenne! :)

      Törlés
  2. de szééééép ez a dimbes-dombos somogyi táj!

    az 1800-as évekből való keresztről az jutott eszembe, hogy hol van már az aki alatta nyugszik, de még itt fent őrzi az emléküket a kő...mindig megilletődök, ha ilyen régi síremléket látok.

    amit Ti csalamádénak hívtok, azt mi silókukoricának nevezzük :) vagy az más? :O

    jaj, a melegre fogom, de azt olvastam Katici kommentjében, hogy a békA szigete :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom, ez az, amit Ti silókukoricának hívtok :)

      meleg van bizony, érthető a félreolvasás Orsi :)))

      Törlés
  3. Szép! Nagyon szép! És semmi elfogultság nincsen bennem:D A víz egyenesen vadregényes.
    Vonzanak engem is a régi temetők, a régi keresztek. Magamnak nem szeretnék, de ezek, amik itt a Te képeiden is látszanak olyan jó, hogy vannak, hogy mesélnek. Nem is tudom miről:), mégis beszédesek.
    A búzás kép már szinte földöntúlian szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet Benned elfogultság... :)))
      Vannak gyönyörű helyek szerte az országban, ez nem kérdés. Mindegyiknek meg van a maga varázsa.
      De amikor a szüleimhez megyek, a buszról minden egyes alkalommal gyönyörködöm a tájban.
      Pedig én nem éltem ott, Apukám szülőföldje, de tán a génjeimben van....

      Törlés
    2. Lehetnek a gének az okai, meg az is lehet, hogy egyszerűen szeretettel nézed...én biztosan.:)

      Törlés
    3. Igazad lehet :)
      Te ott merre? Úgy nagyjából... :)

      Törlés
    4. Marcali:) (Balatonszentgyörgyről, Kéthelyen át)
      Kaposszerdahelyet ismered?

      Törlés
    5. Igazából csak Lengyeltótit és Hácsot ismerem személyesen :)
      a többit csak hírből! :)

      Törlés
  4. Nekem is tetszik a táj, főleg a tó és környéke, no meg a szőke búza... :-)
    Én is silókukoricának ismerem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, ugye milyen szép, Kavics?

      Biztos az a másik neve :)

      Törlés