2014. december 9., kedd

Weöres Sándor: Nől a dér, álom jár

Nől a dér, álom jár
Hó kering az ág közt.
Karácsonynak ünnepe
Lépeget a fák közt.

Én is, ládd, én is, ládd,
Hóban lépegetnék,
Ha a jeges táj fölött
Karácsony lehetnék.

Hó fölött, ég alatt
Nagy könyvből dalolnék,
Fehér ingben, mezítláb,
Ha karácsony volnék.

Viasz-szín, kén-sárga
Mennybolt alatt járnék
Körülvenne kék-eres
Halvány téli árnyék.

Kis ágat öntöznék
Fönn a messze Holdban.
Fagyott cinkék helyébe
Lefeküdnék holtan.

Csak sírnék, csak rínék
Ha karácsony volnék,
Vagy legalább utolsó
Fia-lánya volnék.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem, dallamos csengése sok-sok emléket idéz fel... :-)

    VálaszTörlés
  2. Hejjj, bizony itt lépeget a fák közt a karácsony...és milyen hamar ide is ér. Nagyon szeretem időszak ez nekem :)

    VálaszTörlés