2014. december 17., szerda

Ady Endre levele Varga Ilonának

[Érmindszent, 1899. dec. 21–22.]
Drága Illim!
Csodálatos, az elmúlt tündérvilágba visszavarázsló, karácsonyi hangulat ejtette meg a lelkem, bűvölte el egész valómat. Mikor levelem olvassa, lenn szárnyalnak már az angyalkák, a kis fenyőágak fel vannak gyertyázva, ünnepelni készül az egész világ…….
Kitől kívánjak magának boldogságot? Van e más Isten, mint a nyomorúlt s mégis felséges „Én”?… Közeleg a karácsony, visszavarázsolta a rég romdadűlt Naiv-országot: mondjúk, hogy van! Van Hatalom és Gondviselés.
Őrködjön maga felett, drágám, ez a hatalom. Adjon a szívének üdvöt, boldogságot. Csendesedjen el benne minden kétkedő érzés. Szállja meg a Hit, Szeretet és Béke.
…És ha tetszett a Gondviselésnek szívébe vágyat oltani, teljesítse is azt. Ha a mi lelkünk egymást keresni és feltalálni rendeltetett, ha a mi életünk czélja együtt feledni az egész Élet-komédiát, – leljük fel egymást mielőbb! ….Addig, míg nem késő. Míg tudúnk szeretni és boldogítani….
Isten áldja drága Illim, ünnepeljen békével, boldogan!
Kezeit csókolja
  a maga híve
  Bandi


4 megjegyzés:

  1. Ez kérem egy igazi udvarlós vers, bár huncutul nyomul is.:)Jó lenne elővenni a régi leveleket,családiakat és kiválogatni a karácsonyiakat.Bár most pakolnom kell,holnap jön a kéményseprő és én elbarikádoztam a helyét.:)

    VálaszTörlés
  2. Szerettem volna ilyen vagy hasonló leveleket kapni anno, de ebből kimaradtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez velem is így történt Katici! :)

      Törlés