2014. április 11., péntek

József Attila

(Az Isten itt állt a hátam mögött...)

Az Isten itt állt a hátam mögött
s én megkerültem érte a világot
..................................
..................................

Négykézláb másztam. Álló Istenem
lenézett rám és nem emelt föl engem.
Ez a szabadság adta értenem,
hogy lesz még erő, lábraállni, bennem.

Ugy segitett, hogy nem segithetett.
Lehetett láng, de nem lehetett hamva.
Ahány igazság, annyi szeretet.
Ugy van velem, hogy itt hagyott magamra.

Gyönge a testem: óvja félelem!
De én a párom mosolyogva várom,
mert énvelem a hűség van jelen
az üres űrben tántorgó világon.


1937. okt.


7 megjegyzés:

  1. csodás vers.....
    Ma a katolikus rádióban folyamatosan József Attila megzenésített verseket adtak sokáig délután. Sajnos sokat nem lehet megtalálni a neten.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka, itt megtalálhatod a verseit:
      http://www.mek.oszk.hu/00700/00708/html/

      Törlés
    2. Köszönöm! Félreérthető voltam: a megzenésített verseit nem lehet megtalálni. József A.kötetetem van .Ma elővettem Az Istenkereső József A. című kötetet is.

      Törlés
    3. Nagyon szeretem ezt is : https://www.youtube.com/watch?v=Ra2U4jCzU7w

      Törlés
    4. Értem! Én nem olvastam figyelmesen :)
      Nagyon szép amit hoztál!

      Törlés
  2. Óóó, de egyet gondoltunk :) Ugyanerre kerestem rá tegnap. Szeretem :)

    VálaszTörlés